+36 (70) 296-2794 vagy +36 (20) 240-3441 |
Az idei lehet az áttörés éve az elektromos autók európai forgalmazásában – de az biztos, hogy 2011 egyetlen, pontosabban kettő e-autó éve volt. Hogy a harmadikat, a mindkettőjük alapját adó Mitsubishi i-Mievet miért nem vették ide, annak vélhetően a licensz-szerződésben foglalt okai vannak, de ez a hír szempontjából annyira nem is fontos, hiszen ez a két modell így is csaknem az egyharmadát kiteszi az óvilág villamos jármű eladásainak.
A városi törpeautók mellett persze elektromos hajtású furgonokat is készít a PSA, a Peugeot Partner Origin és a Citroën Berlingo First az egyre nyilvánvalóbb jelentőségű (a személygépkocsi-piacnál egyértelműen nagyobb lehetőségeket tartogató) elektromos haszonjármű műfaját erősíti. A két márka tavaly összesen négyezer villanyautót adott át, és további hatezer aktív megrendelése van.
Az eladások javát (mintegy 90%-át) persze nem a magánvásárlók, hanem a tőkeerős, nagy flottával rendelkező vállalatok, illetve állami cégek és önkormányzatok teszik ki – előbbiek számára ma még igen nagy macera volna egy ilyen autó megvásárlása és fenntartása, de a PSA tagjai már azon is dolgoznak, hogy (mivel a villanyautó és a hozzá szükséges alkatrész is drága, viszont korlátozott használati értékkel bír) szimpla gépkocsi helyett összetett közlekedési megoldásokat kínáljanak ügyfeleiknek.